Sep 16, 2009

Love is Actually .........

Heheh.. saje je tarik.. I would like to dedicate this song...

COME WHAT MAY by Nicole Kidman and Ewon McGregor

Partially dedicated to Sanggar Kirana members.. :)

Specially dedicated to someone.. Heheh.. :D

Never knew I could feel like this
Like I've never seen the sky before
Want to vanish inside your kiss
Everyday I love you more and more
Listen to my heart, can you hear it sings
Telling me to give you everything
Seasons may change winter to spring
But I love you until the end of time

Come what may, come what may
I will love you until my dying day

Suddenly the world seems such a perfect place
Suddenly it moves with such a perfect grace
Suddenly my life doesn't seem such a waste
It all revolves around you

And there's no mountain too high no river too wide
Sing out this song and I'll be there by your side
Storm clouds may gather and stars may collide
But I love you until the end of time

Come what may, come what may
I will love you until my dying day
Oh come what may, come what may
I will love you

Suddenly the world seems such a perfect place...

Come what may, come what may
I will love you until my dying day

Love is actually all around us..

Sep 15, 2009

Begini kesudahannya Ramadhanku..

Hari ini genap 26 Ramadhan umat Islam berpuasa. Maksudnya? Hanya tinggal 4 hari sahaja lagi sebelum kita menyambut Syawal. Pantas sekali masa berlalu..

Entah kenapa, Ramadhan yang aku impikan tak seindah bayanganku.. Sedari Syuru' hingga Maghrib bagaikan sekelip mata sahaja..

Aku sedih, entah kenapa..
Besarnya dugaanku sebagai wanita Islam, amal ibadatku terganggu oleh rutin bulananku..
Azamku untuk mengkhatamkan 30 juzuk ayat suci Al-Quran tidak terlunas di bulan yang mulia ini.. (sambung kemudian la..)
Aku sedikit terkilan, namun aku redha.. Di sebalik dugaan itu, aku yakin, pasti besar hikmahnya di sisi-Nya..

Detik demi detik, aku sedar, ruang ini Dia peruntukkan bagiku menjalankan tanggungjawab yang tidak kurang besarnya pada diriku, keluargaku dan pembimbingku..
Aku tidak akan berputus asa..
Andai hayat masih ada hingga detik Ramadhan seterusnya, aku akan terus berusaha dan berdoa agar semangatku tidak padam untuk meneruskan hidup atas jalan yang aku pilih ini..
Perjuanganku masih belum selesai..



Sedihnya Tuhan saja yang tau..
Janji pada diri sendiri terkubur..
Kenapa lemah sangat??

Sep 13, 2009

Menu snek malam ini: Brokoli Rebus/Kukus bersalut mayonis

Bahan2:

Brokoli (saiz - terpulang kepada individu)
Gula secukup rasa (jika perlu)
Garam secukup rasa (jika perlu)
Mayonis secukup rasa
Serbuk lada hitam

Cara menyediakan hidangan:

1) Kerat brokoli secara berpokok-pokok. Jangan main kerat je smpi hancur (tak nmpk rupe pokok nye), nnt khasiat nye kurang.

2) Panaskan air, kemudian masukkan brokoli yg telah dipotong dan dibasuh tadi ke dalam kuali/periuk.

3) Tambahkan garam dan gula secukup rasa jika mahu. Jika kukus tak perlu tambah.

4) Setelah brokoli lembut (agak2 boleh kunyah dgn rangupnya, jangan rebus lame2 sgt), angkat dan letakkan ke dalam mangkuk/pinggan.

5) Gaulkan dgn mayonis dan serbuk lada hitam secukup rasa. Siap boleh makan!


p/s = sorry tak letak gamba.. dh masuk lam perut.. kui3..

Sep 5, 2009

Diet??

Kadang2 orang salah faham bila kita cakap kita nak diet. Orang fikir kita tak makan langsung. Ada ke patut? Kita makan la. Tapi kuantiti yang kita makan kita kurangkan. Makanan pun kita pilih sebab kita tak nak ambik makanan yang tinggi kolesterol lebih2 sangat. Bahaya untuk kesihatan kita sebab kita jarang bersukan. Setakat senam pagi2 lepas bangun tidur aje la. Tapi, walaupun kita makan sikit, kita makan selalu. 2-3 jam sekali kite 'ngap' biskut atau roti whole-meal salut jem atau yogurt atau apa2 kuih yg ada kt dapur kita. Kita suka minum jus jugak. Sumber glukosa untuk badan. Kita baca banyak panduan2 berdiet secara sihat. Kita bukan diet membabi-buta je.

Sebab apa kita diet?

Kawan2 lelaki kita cakap kita gemuk. Kita tak kesah. Lantak la! Bukan diorang yang nak kawin dengan kita pun!! Lagipun, masa tu BMI kita stabil lagi. Antara 23-24. Ok la tu kan?

Satu hari tu kita cek berat kita. Pastu kita cek BMI kita. Mak aih. BMI kita dah 24.8. Apa maksudnya? Lagi 0.2 kita dah masuk kategori 'overweight'!! Cuak la kita!! Daripada apa yang kita baca, 'overweight' berisiko tinggi terhadap penyakit2 yang kita tak suka. Malas la nak cerita. Korang 'google' la sendiri. Dalam surat khabar pun dah banyak ulasan2 kajian kesihatan. Apa lagi yang nak kita semua sanggah kan??

Berjaya ke diet kita?

Awal2 kita diet, kita stop makan berat waktu makan malam. Mak kita tentang hebat2!! Mak kita cakap kita tak gemuk, kenape nak diet? Badan kita memang macam ni dari kecik2 lagi. Tapi bila kita explen pasal BMI tu baru mak kita senyap. Yela, dalam famili kita, kita yg paling pendek. Walaupun berat kitorg lebih kurang sama, tapi BMI tak sama. Huhu..
Dua minggu pertama (sebelum bulan puasa), kita skipping ptg2. Tapi, bila dah masuk bulan puasa, kita tak larat la nak skipping.
Hasil nya, lepas sebulan BMI kita turun ke 23.2. Alhamdulillah.. Kalau boleh kita nak turunkan lagi ke tahap selamat. Boleh ke?

Adakah anda atau ahli keluarga anda mengalami tanda-tanda seperti dalam gambar?Anda mungkin KEKURANGAN VITAMIN C dalam...

Posted by Dyan2u Shaklee Vitamins Kulim Kedah on Sunday, November 29, 2015