Nov 30, 2009

ECPI Anggun Beauty & Health Skin


ECPI Anggun diformulasikan dengan menggunakan inovasi teknologi spacetime (gabungan teknologi jisim dan inovasi teknologi tenaga gelombang) yang menggabungkan keseluruhan elemen dandanan dan perawatan kecantikan di dalam satu produk sahaja. ECPI Anggun menggabungkan 85 jenis bahan yang terdiri daripada herba terpilih, sari buah-buahan, multivitamin serta dipertenagakan dengan ribuan tenaga gelombang dari bahan-bahan yang telah diperakui kehebatannya bagi di dalam penjagaan dan perawatan kecantikan. Inovasi teknologi ini menjadikan ECPI Anggun sebagai produk pelbagai guna yang memenuhi keperluan kehidupan masakini.

Fungsi ECPI Anggun

Dandanan Kecantikan
ECPI Anggun produk lengkap yang menjadikan proses dandanan sangat mudah. Sesuai untuk kehidupan masakini.

Pembersih Muka
Bertindak memerangkap serta menyerap kotoran serta minyak pada kulit muka dengan cara yang sangat berkesan. Menjadikan kulit kelihatan bersih dan segar.

Skrub
Bertindak sebagai skrub bagi menanggalkan sel-sel kulit mati serta menghalus dan melicin kulit.

Pelembab
Kombinasi bahan semulajadi dengan tenaga gelombang bertindak meransang fungsi kulit bagi mengawal keiembapan kulit secara

Penyegar
ECPI Anggun bertindak mengembalikan serta mengekalkan keremajaan kulit anda. Membina keanjalan kulit agar sentiasa segar dan sihat sepanjang masa.

Bedak Asas
Bahan-bahan yang digunakan juga dirumuskan bagi menghasilkan bedak asas secara semulajadi. Gosok perlahan-lahan secara berterusan dan ia akan menimbulkan kesan yang meratakan warna kulit muka anda secara semulajadi.

Perawatan Masalah Kulit
ECPI Anggun kaya dengan bahan serta tenaga gelombang yang dapat membantu mengatasi semua permasalah berkaitan kulit

1. Membantu mengatasi masalah jangkitan virus
2. Membantu mengatasi masalah jangkitan bakteria
3. Membantu mengatasi masalah jangkitan fungus
4. Membantu mengatasi masalah alergi
5. Membantu mengatasi masalah gigitan serangga
6. Membantu mengatasi masalah resdung
7. Membantu mengatasi masalah gatal-gatal kulit
8. Membantu mengatasi masalah panau
9. Membantu mengatasi masalah kurap
10. Membantu mengatasi masalah jerawat
11. Membantu mengatasi masalah jeragat
12. Berperanan sebagai agen anti ageing
13. Mengurangkan garis-garis kedutan
14. Meiembutkan dan melicinkan kulit
15. Meningkatkan keanjalan kulit
16. Melindungi kulit dari pancaran matahari
17. Menegangkan kulit
18. Mencerahkan kulit
19. Menanggalkan kulit mati
20. Menghilangkan kesan parut
21. Melancarkan perjalanan darah
22. Meransang fungsi kulit
23. Mengembalikan keseimbangan fungsi kulit

Harga sebotol ECPI Anggun Pesona ialah RM89.90



Cara Penggunaan Anggun ECPI:

Goncangkan botol ECPI Anggun bagi menstabilkan kandungan bahan dan tenaga gelombang.

Titikan tujuh titik ECPI Anggun di tapak tangan dan sapukan pada keseluruhan muka, leher dan telinga dengan perlahan serta lembut.

Urutkan perlahan-lahan beberapa minit sehingga memperolehi kulit muka yang bersih segar dan licin.

Sangat sesuai untuk orang yang sibuk dan tiada masa untuk membelek muka.

Lakukan 2-3 kali sehari.

Nov 26, 2009

Lain rebung, lain lenturnya.

Siang tadi aku tengok Nur Kasih dari external hard disk aku. Memetik perbualan Ustaz Hassan dan isterinya, Mak Jah dalam Nur Kasih episod 1.

"Anak kita dah mula jauh dari kita. Hari demi hari, ini saja yang abang fikirkan. Sebelum abang pergi, abang nak baiki kesilapan abang."

"Jah pun taktau bang."


"Selama ni, abang bagi sama rata. Apa abang bagi pada Aidil, abang bagi pada Adam."

"Mungkin kat situ salah kita. Aidil dan Adam tak sama. Kalau kita beri air kat pokok ni, berbunga. Kalau kita bagi air yang sama banyak kat pokok tu pulak, tak berbunga. Malah layu pulak. Sebab dia perlukan tanah kering untuk subur. Dia nakkan matahari, kita bagi air."


Ustaz Hassan mengangguk faham. Baru sedar, sebenarnya yang seorang itu perlukan lebih perhatian dan lebih perlu difahami kehendaknya berbanding yang seorang lagi yang mudah dibentuk dan mengikut kata.


Aku terkenang suatu situasi dalam keluarga aku. Memang betul. Ayah aku sendiri pernah menyatakan sesuatu seperti ini. Mungkin ayah aku perasan, aku terlalu banyak makan hati dari kecik lagi. Yelah. Aku anak sulung. Ayah aku harap aku faham, kenapa mak dan ayah aku melayan kami dengan cara yang berbeza-beza. Bukan abah tak pernah cuba untuk faham setiap seorang anak-anaknya. Bagi aku, mak dan abah dah buat yang terbaik untuk kami adik-beradik. Alhamdulillah. Semua berjaya dalam bidang masing-masing. Abah bagitau, aku boleh berdikari, aku tau apa aku nak. Abah bagi lebih perhatian pada adik aku sebab dia perlukan lebih perhatian supaya dia tak rasa dipinggirkan. Abah aku tau aku tak sensitif macam dia. Haha.. Mungkin sebab aku pandai simpan kesedihan aku? Abah tak pernah tau masalah aku selagi aku tak tunjuk atau bagitau sendiri. Ye. Aku memang pelakon yang hebat. :P Aku tak sengaja. Niat aku tak nak susahkan hati mak abah. Aku tak nak tambah beban. Mak abah ada banyak benda lagi nak fikir pasal adik-adik aku yang lain. Lagipun aku dah biasa selesaikan masalah aku sendiri.

Bukan aku tak pernah cuba untuk suarakan ketidakpuasan hati aku masa kecik-kecik dulu. Tapi tak pernah menjadi. Mulut macam terkunci. Kekuatan hilang tiba-tiba. Agaknya Tuhan suruh aku bersabar sebab ALLAH Maha Mengetahui bila aku dah besar sikit, aku dah mula faham. Dulu aku beriye-iye nak masuk sekolah asrama penuh. Di situlah aku belajar dan mendidik diri aku menjadi anak yang baik kepada kedua ibu bapa dan kakak yang penyayang kepada adik-adik. Mungkin bila berjauhan, kita jumpa nur dan hidayah yang baru, untuk kita mula menghargai apa yang kita miliki selama ini.

Satu benda yang kelakar, abah sentiasa cuba untuk ingat makanan kegemaran kitorang, walaupun kadang-kadang abah 'confuse' tp kitorang tak kesah. Aku pulak jenis yang makan apa saja yang terhidang, so abah memang taktau apa yang aku suka kalau aku tak bagitau... hahah... Tapi ada satu hari tu aku terharu sangat sebab abah tau aku suka minum susu sebelum tidur.. Huuu.. nak menitik air mata masa tu sebab aku tak fikir pulak abah boleh ingat.. Masa tu aku cam mengamuk kat dapur sebab takde susu tepung langsung.. Rasanya dah bertahun-tahun aku tak minum susu kat rumah sebab sejak aku masuk asrama, takde sapa2 dalam rumah yang minum susu.. 6 bulan lepas SPM plak terus masuk U. So, bila aku dah bising2 tu mak aku cakap, mana ada sapa2 minum susu, kalo nak, krimer ade laa.. Huwaaa~~ Aku PMS kut time tu.. hahaha.. pastu abah cakap, "Abah lupa nak beli susu tepung. Abah tau anak abah yang ni suka minum susu sebelum tidur." Terkedu aku disitu.. Tak sangka ada yang perasan kewujudan aku.. wakakaka...

Korang tau tak? Sifat dan perangai kita tanpa pengaruh persekitaran dan makanan boleh dikategorikan mengikut nombor keberapa kita dalam adik-beradik. Menurut pengalaman orang tua-tua;

Anak Sulung: Paling banyak berkorban.
Anak Tengah: Nakal.
Anak Ketiga, dipanggil Alang (kalau perak, 'Yang'): Bodoh-bodoh alang.
Lurus bendul. Memang betul. Adik aku tu camtu la. haha..
Anak Bongsu: Manja. Paling disayangi semua kakak dan abangnya.

Gambar Hiasan

Nov 25, 2009

Sekeliling Aku..

Bukan senang kita nak percaya orang-orang sekeliling kita. Dan bukan senang kita nak dapatkan kepercayaan orang terhadap kita sebab kebanyakkan orang percaya pada luaran sahaja dan pandangan pada pertama kali berjumpa walaupun tiada sepatah perkataan pun yang keluar. Hanya pandangan mata dan tingkah laku menjadi ukuran. Tak salah menilai luaran seseorang tetapi harus diingat, manusia diciptakan dengan unsur dalamannya juga iaitu hati. Kadang-kadang belum bertentang mata, hanya cerita-cerita tentang orangnya sahaja sudah cukup untuk dijadikan kayu pengukur. Kenapa? Mungkinkah kita lupa, kita juga manusia yang ada hati dan perasaan? Bukankah kita sama? Sifat luaran, dalaman tidak membezakan satu manusia dengan manusia lain di dunia ini. Apa yang membezakan kita hanyalah Taqwa di sisi ALLAH. Memang dasar manusia (yang bermaksud 'yang lupa') pelupa!

Prinsip aku, redha dengan apa yang orang fikir atau cakap tentang aku selagi semua itu tidak mengganggu hidup aku. Senang. Aku tak pernah percaya pada apa yang aku dengar atau lihat. Aku cuma percaya pada naluri aku yang aku tak pernah kongsi dengan sesiapapun kecuali orang -orang yang dekat dengan hati aku. Jangan ada satu pun manusia sekeliling aku menentang naluri aku sebab aku akan padam dia langsung dari hidup aku. Dalam hidup aku, aku cuma hormat dan percaya pada orang-orang yang dekat dengan aku, susah dan senang bersama aku. Tak pernah sekalipun aku hilang dari hati-hati mereka, dan tidak pernah sekalipun mereka hilang dari hati aku.

Dedikasi khas untuk adik aku di Sepang:

Walaupun ada kalanya aku kecewa dengan sikap sesetengah orang yang dekat dihati, aku redha, kerana mereka tetap orang-orang yang sangat aku sayang di dunia. Mungkin aku lambat untuk sedar, tapi sekarang aku yakin, kerana Redha Allah menyusuli redha kedua ibu bapa aku, hidup aku terasa diberkati. Kerana kasih dan cinta aku pada adik-adik aku, aku rasa sangat disayangi, yang selama ini aku tak nampak, tapi sekarang semuanya jelas. Kerana kasihkan sahabat juga, aku terasa dihargai. Kita hanya perlu sedar, Allah sentiasa menyayangi hambaNya selagi hambaNya menyayangi dirinya sendiri.


Percaya lah.. We have always believed in you. But you seem not to believe in us. You choose to ignore our feelings. Maybe you don't realize that you have the most attention since small. I sacrificed a lot of my feelings and needs for you. And now, you want to throw it away, far away from you, like the tornado in your dream, and it tears my heart really bad.

KEKASIH AWAL DAN AKHIR

AIR DICINCANG TAK AKAN PUTUS

CINTA HATIKU

Nov 20, 2009

Kenduri kawin lagi.....

Aaaa.. Bulan 10 aritu sorang member aku kawin.. Bulan 11 ni aje 4 orang nak kawin!! cuti raya haji 2 orang, sekarang ni, aku dan adik2 aku serta mak ayah aku tgh bertungkus lumus bersiap-siap nak pegi Kuala Kangsar.. Rite after Jumaat prayer. Almaklum laa.. takkan mak and adik aku nk ponteng skolah plak.. Ayah sedara aku (merangkap adik mak aku) nak kawin.. kenduri utk 2 orang sekali actually (sorang dah nikah and kenduri belah pompuan bulan 6 aritu). So malam ni yg sorg lg tu nikah, esok kenduri belah perempuan kat Manong, ahad kenduri belah lelaki kat kuala plak.. haihh... bz2..

Aku suke plak kalo ade knuri2 kawin ni.. bukan ape.. time2 camni jela aku nk pakai baju kurung or kebaya.. heheheheh.. time lain kirim salam arr.. aku ni pemalas sket nk iron kain baju.. hahah.. time skolah dulu2 pun aku iron sekali 1 minggu punyer baju.. baju skolah, baju prep ptg, baju kurung prep malam, baju outing.. wahh.. rajin jugak dulu2 eh.. hahah.. kalo boleh nk buat 2 minggu terus tp baju tak cukup.. keh3..

alamak.. perut dh bunyi.. nak makan, nak solat.. chow ke kuala! Adios!

Nov 2, 2009

ECPI Water: A glass a day keeps a doctor away.



Air ECPI ni bukannya baru tapi ramai yang tak sedar kehebatan air ECPI termasuk lah aku. Antara yang aku baca:

ECPI Water is a combination of world best water treatment system which are reverse osmosis, alkaline, oxygenated, diamond clustered, ionize, ultra violet and electromagnetic wave treatment. In the production of ECPI water, wave patterns from all natural substance such as food supplements, organ code etc are transmitted into ECPI water molecule. The energy wave patterns which has been bombarded in ECPI water molecule will form a chain of stable memory pattern and gained high therapeutic effect and essential for body health.

And what more? It's first in the world with hf technology. I don't really wanna go deep into the technology but what I know is that they have a very practical way of maintaining the quality of the water where, every 5 hours, the electromagnetic wave is shot from the transmitter (far in Melaka) to all the receivers in the ECPI water around the world. That's how the electromagnetic wave treatment works for every 5 hours. Amazing huh? I'll collect more information on this technology later...

Gabungan Sistem Rawatan Air Terbaik Dunia dan Inovasi Teknologi "Wave Particle Duality".

Kenapa Anda Perlu Minum Air ECPI?
  • Halus (0.001 - 0.004 micron) ATAU 2500 kali ganda lebih halus dari saiz SEL DARAH MERAH.
  • Bersih, suci dan murni.
  • Alkali (pH 7.3 - 8.5).
  • Mengandungi oksigen 20% lebih tinggi dari air biasa.
  • Mengandungi nano colloid.
  • Mengandungi 1732 caj tenaga ERF (125,000 kali ganda berbanding saiz nano (1/10003))


51 sebab saintifik mengapa perlu minum ECPI 8-10 gelas @ 2.5 - 3.0 liter sehari

  1. Tubuh badan kehilangan bendalir/air di dalam tubuh dimana 6-8 gelas atau 2.5-3.0 liter sehari.
  2. Tubuh badan memerlukan air yang halus, suci beroksigen tinggi, berkolid, nano muneral, beralkali, diamond clustere, dan mengandungi tenaga therapeutic seperti ENPI atau zam-zam.
  3. Kekurangan air boleh menganggu fungsi organ dan akhirnya membunuh.
  4. Merangsang tenaga yang yang diperlukan oleh tubuh badan.
  5. Menghaliskan tenaga elektrik dan tenaga mekanikal yang diperlukan oleh sel.
  6. Membentuk ikatan kukuh struktur kulit.
  7. Menghindar dan memperbaiki kerosakan DNA yang tidak normal.
  8. Merangsang sistem imun.
  9. Bertindak sebagai pelarut/bendalir yang membantu proses penghadaman.
  10. Memberi tenaga kepada makanan untuk proses penghadaman.
  11. Meningkatkan kadar penyerapan bahan penting yang terdapat di dalam makanan.
  12. Membantu proses pengangkutan semua bahan di dalam tubuh.
  13. Meningkatkan kemampuan sel darah merah mengumpul oksigen.
  14. Membawa oksigen ke dalam sel dan membawa gas buangan keluar.
  15. Mengeluarkan semua sisa-sisa toksid dari seluruh badan.
  16. Bertindak melicinkan kawasan sendi dan menghindarkan sakit sendi dan sakit bahagian belakang.
  17. Membina kekuatan tulang rangka.
  18. Membantu mengatasi masalah sembelit.
  19. Membantu mengatasi masalah serangan jantung dan angin ahmar.
  20. Membantu mengatasi masalah penyempitan saluran jantung dan otak.
  21. Sangat berkesan di dalam membantu sistem penyejukan badan, perpeluhan dan pemanasan badan.
  22. Membekalkan tenaga elektrik bagi merangsang fungsi otak.
  23. Sangat diperlukan oleh hormon terutamanya neuro transmiter termasuk serotoin.
  24. Sangat diperlukan bagi menghasilkan hormon otak termasuk melatonin.
  25. Menghindar dan mengatasi sindron kurang perhatian.
  26. Menambah Tenaga.
  27. Mempunya ciri-ciri yang terbaik dan boleh diminum tanpa kesan sampingan.
  28. Membantu mengurangkan stress dan kemurungan.
  29. Mampu mengatasi masalah tidur.
  30. Mengekalkan awet muda.
  31. Memperbaiki tahap penglihatan.
  32. Membantu mengatasi masalah glaucoma.
  33. Merangsang sistem penghasilan darah dan mengelak masalah leukimia dan lymphoma.
  34. Menjadikan sistem imunisasi lebih efektif.
  35. Melarut serta mengelakkan pembekuan darah serta menstabilkan viscosity, isipadu dan tekanan darah.
  36. Mengatasi masalah senggugut.
  37. Memulihkan sistem penghasilan darah.
  38. Mengatasi masalah pemendapan di dalam saluran darah.
  39. Mengatasi masalah kekurangan air badan dan kehausan.
  40. Meningkatkan kemampuan tubuh menghasilkan hormon seks dan mengatasi masalah lemah syahwat.
  41. Memisahkan sensasi lapar dan dahaga.
  42. Mengatasi masalah berat badan.
  43. Membersih mendapan pada sel, tisu, ruang sendi, buah pinggang, hati, otak, dan kulit.
  44. Mengurangkan kesakitan sewaktu kehamilan.
  45. Membantu mengurangkan masalah keguguran.
  46. Mengkoordinasi fungsi otak dan badan bagi meningkatkan kecekapan berfikir dan bertindak.
  47. Mampu mengatasi masalah alzheimer, multiple scleross, parkinson dan penyakit berkaitan disorder saraf dan otak.
  48. Memulihkan ketagihan berkaitan kafein, alkohol dan beberapa jenis dadah.
  49. Meningkatkan sistem imun serta mewujudkan beberapa lapisan daya tahan.
  50. Mengkoordinasi seluruh tubuh badan dan mampu mengubati setiap jenis penyakit.
  51. Minuman berfungi tinggi untuk tenaga, kesihatan dan kecantikan.

Whoever is interested to try, can contact me or visit this website.

Nov 1, 2009

Bad October Mood..

I simply can't wait to finish whatever I'm doing right now and concentrate on my things. I want to get out of these unnecessary messes of life already but I just can't! There's no turning back for me. After all, these are the hustles and bustles in life, the things that make our life more variety and what more? I've become more observant. I should have taken human sciences. Duh..

But you see, the problem is, I'm not interested in other people's affair and I pay no mind for those who talk behind my back. They're not my business and I don't care to even think about other people's problems that much until I have to solve them!! whadde...?? COWARD! FACE IT YOURSELF! YOU'RE NOT A KID!! So, that proves I will not succeed in human sciences studies.. heh.. lame~.. Some people are born to be the type that keep their feelings, afraid to confront, love to grumble behind people's back and could not stand on their own, not even to protect the roots they're holding on! Pathetic losers..

When I say that I'm not interested in other people's affair, it has a different meaning from 'concern for others', ya... So, do differentiate between GOOD and BAD. And when I say that I pay no mind for those who talk behind my back, it also means that I'm not interested to know their opinion, which I never ask for, about my life affairs. So, BUZZ OFF! and get a life!!

Adakah anda atau ahli keluarga anda mengalami tanda-tanda seperti dalam gambar?Anda mungkin KEKURANGAN VITAMIN C dalam...

Posted by Dyan2u Shaklee Vitamins Kulim Kedah on Sunday, November 29, 2015