Oct 15, 2009

Gincu pun bahaya!

Haa.. korang penah dengar tak gincu bibir yang ada plumbum. Menurut sumber-sumber yang aku baca, gincu yang ada plumbum boleh menyebabkan kesan karsinogen, iaitu; agen-agen yang boleh mencetuskan pertumbuhan barah atau kanser dalam tisu hidup. Antara contoh-contoh karsinogen yang ketara ialah abestos dan asap rokok. Agen-agen radioaktif juga boleh diklasifikasi sebagai karsinogen seperti gelombang gama atau partikal alpha yang dikeluarkan. (Sumber: Wikipedia)


Okey. So apa tindakan kita? Aku ada 2, eh 3 cadangan:

1) Takyah pakai gincu.
Tak pakai, bibir kering pulak ye? Kalo tak kering takpe gak.

2) Sapu bibir dengan minyak sapi.
Isk. Berbau pulak. Tapi bibir kompem lembut dan merah. Orang tua lelaki ramai buat ni beb. Maklum lah, merokok.. huhu..

3) Pakai lipgloss je. Kasi bibir kaler natural.

4) Nak jugak kaler2 eh? Pilih aje la gincu yang takde unsur plumbum.
Nak contoh? Aku ade 2 je. Kalo korang rajin explore la yang lain2 lagi.

4a) Gincu bibir HR. RM25.50 sahaja. Boleh tengok kat sini. Telah dibuktikan secara klinikal.
Aku memang promote yg HR ni sebab aku sendiri guna dan aku juga distributor. Kalo sape2 nak cuba, bagitau aku ye..
4b) Gincu Mayfirst. harga tak pasti. Aku try cari tp x jumpe. korang try la tgk. aku dpt info pun kt sini.

Owh.. ade 4 cadangan rupanya.. Kalo korang ada cadangan lain, dialu-alukan share di komen ye. Kalau info aku tak cukup, boleh tambah2-kan.. :)

Adakah anda atau ahli keluarga anda mengalami tanda-tanda seperti dalam gambar?Anda mungkin KEKURANGAN VITAMIN C dalam...

Posted by Dyan2u Shaklee Vitamins Kulim Kedah on Sunday, November 29, 2015