Nov 8, 2010

Hebatnya Solat di awal waktu


Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam.
Waktu Subuh
Sebagai contoh, pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh.
Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi.
Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki.
Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) - dalam erti kata lain jaga daripada tidur.
Di sini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat di awal waktu.
Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum.
Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud.
Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.

Waktu Zohor

Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (Isyraq & Dhuha) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor.
Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman.
Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan.
Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya. Orang yang tengah sakit perut ceria tak?

Waktu Asar

Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif.
Rahsia warna oren ialah kreativiti.
Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu).
Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita.

Waktu Magrib

Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah.
Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam.
Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita.
Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, pada frekuensi otot, saraf dan tulang.

Waktu Isyak

Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan.
Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak.
Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan.
Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam.
Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta di mana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan.

Qiamullail

Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya ungu di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus.
Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.
Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam.
Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya.
Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh.
Kita sebagai umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di’kurniakan’ syariat solat oleh Allah s.w.t tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini.
Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah s.w.t mewajibkan solat ke atas hamba-Nya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat-amat memerlukan-Nya.
Adalah amat malang sekali bagi kumpulan manusia yang amat cuai dalam menjaga solatnya tapi amat berdisiplin dalam menghadiri kelas taichinya.
Wallahualam.

Oct 25, 2010

Body Slimming Wear & Base Head Scarf with Nano Technology

HARGA BERPATUTAN!!
HOT OFFER!!

Body Slimming Wear
(Control Slip, Control Trunk, Control Panty)



Body Slimming Wear (set of 3)
Kod:
hitam -- ASW-Black
skintone -- ASW-Buff

Harga Diana Classic: RM 231.00
Queen Body Slimming Wear (set of 3)
Kod: QSW (ada satu warna sahaja)

Harga Diana Classic: RM 245.00




Base Head Scarf
Kod: AHS-Black

Harga Diana Classic: RM 35.00

Oct 12, 2010

Kata-kata Hati 1

'Aku tau sesuatu yang tidak betul telah berlaku
Tapi aku tak mampu nak tegur
Ye, imanku di tahap yang paling rendah
Aku hanya mampu berdoa di dalam hati
Dan memohon keampunan buat diriku dan mereka
Nak merungut pun aku tak reti
Aku biarkan sahaja tanpa sedikitpun ekspresi di wajahku
Ignorant kan?
Aku tau tak bagus
Tapi aku tak mampu
Sebab aku pun tak sempurna
Tak macam sesetengah mereka'

Oct 11, 2010

Water Treatment Systems and Technology used to produce ECPI Water


The following water treatment systems and technology are being used to produce ECPI water
Reverse Osmosis (RO) Treatment.
Reverse osmosis (RO) has become a common method for the treatment of household drinking water supplies. Effectiveness of RO units depends on initial levels of contamination and water pressure. RO treatment may be used to reduce the levels of:
  • Naturally occurring substances that cause water supplies to be unhealthy or unappealing (foul tastes, smells or colors).
  • Substances that have contaminated the water supply resulting in possible adverse health effects or decreased desirability.

RO systems are typically used to reduce the levels of total dissolved solids and suspended matter.


Oxygenated Water

Oxygen and water are essential elements for the proper functioning of the body. Water usually contains anywhere between 1 to 10 ppm (parts per million) of dissolved oxygen. Oxygenated water contains extra levels of oxygen to be dissolved and stabilized. Obviously, the digestive system cannot process oxygen into the blood stream as fast as the respiratory system. But drinking oxygenated water can supplement your oxygen supply and thereby help to maximize the oxygen saturation in your blood. This is going to optimize metabolic function. Extra oxygen will improve physical stamina, better sleep, intestinal cleansing and more energy.

ECPI water has 20% more oxygen than normal water. Currently, a bottle of 500ml oxygenated water cost RM3. ECPI water has more benefits (other than oxygen) for the same amount of price and volume.

Alkaline Water

pH (the power, or potential, of Hydrogen) = the unit that indicates the hydrogen density of acid and alkaline water. Water becomes acidic with increased hydrogen ions (H+), and alkaline with increased hydroxyl ions (-OH). Every living cell within our body creates waste products. The nutrients from our food are delivered to each cell and they burn with oxygen to provide energy for us to live. The burned nutrients are the waste products. Whether you eat the best of foods or
the worst, all foods generate waste products. Foods are classified as good or bad for you are based on the amount and quality of the waste products it produces. Most of our cells go through metabolism and these old dead cells also become waste products.
These waste products become solid wastes, such as, cholesterol, fatty acid, kidney stones, etc, and, unknown to us they accumulate and build up somewhere within our body. This accumulation of non-disposed acidic wastes within our body accelerates the aging process. Alkaline water helps our body's acid wastes and makes it easier for the body to dispose of them. The accumulation of wastes accelerates the aging process; the reduction of acid wastes retards the aging process maybe even reversing it. Alkaline water is not a medicine to treat or cure
any diseases but if consumed regularly, alkaline water reduces the acid wasted, allowing a natural health improvement.

pH for ECPI water is 7.3 to 8.5 and tested using electronic instrument called pH meter. Liquid pH test kit will not provide accurate result as the electronic instrument on ECPI water.

Ionize Treatment
Ionization simply means to gain or loose an electron. Water that has been ionized becomes either alkaline or acidic, meaning that the pH has been adjusted up or down.
Ionized Water is a liquid antioxidant, balances body pH because it is very alkaline and has a different molecular cluster size. It contains only five to six water molecules instead of the ten to thirteen that conventional water molecule clusters have. It has changed from an irregular shape that is 10-13 molecules to a hexagonal regular shape that is half the size. This smaller or "reduced" water is much more hydrating than conventional water.

Ozone Treatment

Ozone has greater disinfection effectiveness against bacteria and viruses compared to chlorination. In addition, the oxidizing properties can also reduce the concentration of iron, manganese, sulfur and reduce or eliminate taste and odor problems. Ozone oxides the iron, manganese, and sulfur in the water to form insoluble metal oxides or elemental sulfur. These insoluble particles are then removed by post-filtration. Organic particles and chemicals will be eliminated through either coagulation or chemical oxidation. Ozone is unstable, and it will degrade over a time frame ranging from a few seconds to 30 minutes. The rate of degradation is a function of water chemistry, pH and water temperature.

Ultraviolet Ray Treatment

Ultra-violet (UV) treatment is the disinfection process of passing water by a special light source. The ultra-violet rays, similar to the sun’s UV but stronger, alter the nucleic acid (DNA) of viruses, bacteria, molds or parasites, so that they cannot reproduce and are considered inactivated. UV treatment does not alter the water chemically as nothing is added except energy. UV is known to be highly effective against bacteria, viruses, algae, molds and yeasts.

Activated Carbon/Charcoal Water Filtration

Activated carbon or also known as activated charcoal is carbon which has a slight electro-positive charge added to it, making it more attractive to chemicals and impurities. As the water passes over the positively charged carbon surface, the negative ions of the contaminants are drawn to the surface of the carbon granules. It is used to reduce or eliminate bad tastes and odors, chlorine, and many organic contaminants in chlorinated water supplies to produce a significantly improved drinking water.

Electro Clustered Water Processing

In this process, water molecules are broken down into small, stable molecular ring and chain "clusters." These “clusters” are able to move more freely through cell membranes, helping to carry nutrients and expelling waste products with much greater ease and speed than ordinary water. In other way, it act as a catalyst agent for detoxification process .

ECPI water molecule size is 0.001 to 0.004 micron. Much smaller than the red blood cell!

Electromagnetic Wave Treatment/ Electronic Coding

This is the process which made ECPI water a unique water. In the production of ECPI Water, physic methodology is used whereby all energy wave patterns from any natural substance can be digitally coded and transmitted into a media. In the case of ECPI Water, energy wave pattern from substance such as food supplements, organ code etc are transmitted into ECPI Water molecule. The energy wave pattern which has been bombarded in ECPI Water molecule will form a chain of stable memory pattern. This technology will not only produced by the best quality water needed by our body system but gained a high therapeutic effect and essential for body health. ECPI Water molecule which has been digitally coded with stable energy pattern is the most unique water ever produced in the world and safe for drinking by all age groups.

ECPI water has been digitally coded with 1732 energy wave pattern which represent substance that are historically proven good to increase healthiness.

Oct 9, 2010

Membina peradaban baru dgn ECPI Spacetime Technology

Saya masih baru lagi dalam DUNIA PERNIAGAAN ECPI. Dengan hanya berstatuskan PENGEDAR, saya berharap penglibatan saya dalam perniagaan ECPI ini membawa makna yang sangat besar kepada proses pembinaan peradaban baru melalui pembaharuan teknologi yang berasaskan fitrah kejadian.

[Petikan darpada kata-kata aluan untuk pengedar baru]

Pembaharuan yang membawa manusia untuk mengenali serta melihat keagung YANG MAHA Esa. Pembaharuan yang menjelaskan kebenaran sabda Nabi Muhammad S.A.W bahawa "Setiap penyakit pasti ada ubatnya kecuali maut dan tua". Pembaharuan yang membawa harapan baru kepada masyarakat yang terbelenggu dengan falsafah yang bertentangan dengan fitrah dan asas kejadian. Pembaharuan bagi mengatasi kelemahan konsep seta prinsip teknologi yang sedia. Pembaharuan yang membawa manusia dan alam kepada kesejahteraan.

Gesundheit Laboratories & Pharmaceutical Sdn. Bhd. telah dipertanggungjawabkan menyebarkan kebaikan ini melalui rangkain produk yang dihasilkan. Pelaksanaan sistem pemasaran berbilang peringkat meru[akan antara langkah yang telah dijalankan bagi membolehkan lebih ramai terlibat di dalam proses pembinaan peradaban baru ini.

Telah hampir setahun saya mengamalkan minuman ECPI. Apa yang saya dapati:
  • senggugut saya berkurangan dari satu kitaran ke kitaran yang seterusnya.
  • sembelit terus baik. Lawas jangan cakap la, senang.
Itu masalah saya.

Mak saya pulak.
Baru-baru ini, mak sakit pinggang belakang yang teramat sangat sampai satu pagi tu, mak tak boleh bangun dari katil. Abah saya pulak baru terfikir nak bagi mak minum ECPI GTH. Ayah saya lagi lebih dahulu berkecimpung dalam dunia ECPI.

Bila minum je GTH (3 titik dalam air ECPI), alhamdulillah, kuasa Tuhan (kalau betul cara kita berubat), terus elok belakang mak saya. Punya lah menderita 3 hari, sapu minyak pun tak jalan.

Lagi kebaikan GTH.
Adik saya si Mira tu senggugut teruk.. Berguling-guling. Sampai je masa dia sakit, mesti abah bagi dia consume GTH. Ok la.. Sekarang ni tak ada lah dia guling2 atas katil. Kat asrama dia minum air ECPI je.

Untuk student yang tak ada masa nak jaga muka, boleh guna ECPI Anggun. Mujarab sungguh. Kalau ada luka2 kat tangan pun boleh baik cepat.

Oct 5, 2010

Review THE post: 'Tying the knot? Are you ready?'

I was browsing my blog just now, flipping through my past posts. Since I'm going to get through another chapter of my life, I need to be VERY ready to leave this current chapter. Then I found this post. It's one of the earliest posts which I produced full-heartedly.


And eventually, I'm going to tell you guys here that I AM FULLY READY!!

I'm not going to stop because I hold to the principle:
"once a decision is made, I'm not going to regret, I'm not going to flip through pages I've left. It's absolute."

I Finally Found Someone



"...............................
I finally found someone
That knocks me off my feet
I finally found the one
That makes me feel complete
It started over coffee
We started out as friends
It's funny how from simple things
The best things begin


..............................."

Extracted from one of the hottest songs by Bryan Adams.



Sep 27, 2010

Curious again..

I'm so curious about my weight. I can't help it but keep wondering what happen? Has it gone up? 'Cause I've been keeping myself away from the weighing scale for months. Not purposely, of course. Been busy with stuffs.. Even if I eat less, I'm confident that my weight stays the same number, probably because I don't exercise.

I am more concern about the shape actually. That's why sit-ups and run are important. I used to run and swim twice a week which were like months ago when I was in the university but now that I've decided to work from home, it seems like my activities have been focusing a lot in front of my pc either online or offline. I should have known that all these headaches and feel-like-vomit things that I'm suffering are due to less exercising. Maybe sweeping the veranda or vacuuming and mopping the floor or tidying up the room are still not sufficient to burn the calories and discard the toxins.

I notice that I always whine about these things.. boring eh?? Me too.. I'm getting fed-up of trying to loose weight while I can't. So one day, I had this thought.

What's my problem?? I find it easy to fit average size of clothes. I wear a size S ready-made 'baju kurung'. Bigger than that, makes me look like I'm wearing a 'baju pinjam' cause I'm 14.5 inch shoulder-to-shoulder. My jeans' size lies in the range of 29 to 31. My T-shirts are 'L' considering the bottom but I barely wear them now and I've gotten rid of those body-hug shirts. Considering the bottom too, my jubah must be of size XL or 42 but it has never been a problem 'cause I'm convenient in it. Unlike some people who's taller or shorter, NO OFFENSE, I never have problems like the hands of the shirt's too short or too long for me, or the jeans/pants that do not fit me due to long legs or bottom too small or too big. I can actually fit in easily! I can buy clothes online without worries. Not that I've not tried. I've become online shopping maniac since months. So what's my problem??

I should just get on with my life. Eat healthy food. And then, DETOX!

Aug 29, 2010

Jangan Kahwin yang 6



Pesanan Rasulullah saw untuk kaum Lelaki : "Jangan engkau kahwini wanita yang enam, jangan yang ananah, yang mananah, dan yang hananah dan jangan engkau kahwini yang hadaqah, yang basaqah dan yang syadaqah".

1.Wanita
Ananah : wanita yang banyak mengomen itu dan ini. Apa yang diberi atau dilakukan suami untuk rumahnya tangga semua tidak kena dan tidak berpuas hati.

2.Wanita
Mananah : wanita sebegini yang menidakkan usaha dan jasa suami sebaliknya mendabik dada dialah yang banyak berkorban untuk membangun rumah tangga. Dia suka mengungkit-ungkit apa yang dilakukan untuk kebaikan rumah tangga. Biasanya wanita ini bekerja atau berkedudukan tinggi dan bergaji besar.

3.Wanita
Hananah : Menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain dan wanita ini berangan-angan mendapatkan suami yang lebih baik dari suami yang sedia ada. Dalam kata lain wanita sebegini tidak bersyukur dengan jodohnya itu. Wanita sebegini yang mengkufuri nikmat perkahwinan. Dia juga merendahkan kebolehan dan kemampuan suaminya.

4.Wanita
Hadaqah : melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya utk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya selain itu wanita ini suka ikut nafsunya. Wanita sebigini memeningkan kepala lelaki. Dia tenguk apa saja dia mahu. Dia suka membandingkan dirinya dengan diri orang lain. Suka menunjuk-nujuk. Wanita inilah yang menjadikan suami dulu handsome sekarang suah botak.


5. Wanita
Basaqah : ada 2 makna:

Pertama wanita sebegini yang suka bersolek dan menghiaskan diri. Dia menghias diri bukan untuk sumainya tetapi untuk ditunjuk-tujukkan kepada dunia. Suka melawa. Wangnya dihabiskan untuk membeli make-up, kasut dan barang kemas. Wanita begini juga suka dipuji-puji. Kalau dia kebetulan menjadi isteri orang ternama dan menjadi pula ketua dalam kumpulan itu, orang lain tidak boleh mengatasi dirinya.

Kedua dia marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagiannya.

6.Wanita
Syadaqah : banyak cakap, tidak menentu lagi bising. Kebecokan itu juga menyebabkan segala kerja yang dibuatnya tidak menjadi, hanya tukang sibuk dan komen saja.

---Dicatat oleh Imam Al-Ghazalli...Wallahu'alam.

Kepada suami-suami yang rasa isterinya ada antara sifat-sifat di atas, bawak2 lah menasihatkan isteri.. Tapi kalau diri sendiri pun tak berapa nak betul, huhu, lupakan laaaa...




Kepada isteri-isteri atau bakal-bakal isteri yang rasa ada atau hampir dengan sifat-sifat di atas ni, haa, bawak2 lah bertaubat dan berubah lah.. masih belum terlambat untuk kita menjadi calon bidadari suami kita di syurga nanti.. insya Allah..

Aug 15, 2010

Mini Pack / Trial Pack Goat's Milk Skin Care




Pek mini/percubaan Produk Penjagaan Wajah Susu Kambing daripada HR Marketing.

Mengandungi:

1. Pembersih susu 10ml

Mencuci dan membersih kotoran pada wajah
Menjadikan kulit bersih dan halus
Memberi khasiat dan kesan kelembutan pada kulit
Tidak meninggalkan kesan iritasi pada kulit

2. Sabun madu

Memberi perlindungan lembapan seimbang pada kulit
Mengawal kesan penuaan awal seperti kedutan pada kulit
Bertindak melembut dan menegangkan kulit
Menghilangkan bau badan
Mengawal pigmentasi dan noda hitam pada kulit
Mencerahkan kulit


3. Penyegar 10ml


Bertindak mengecilkan liang roma
Menyegar dan melembapkan kulit
Menjadikan kulit halus dan lembut

4. Krim pelembab 10ml

Membentuk lapisan pelindung pada permukaan kulit
Mengurangkan kadar kehilangan air pada permukaan atas kulit
Mengawal kesan penuaan pada kulit
Memberi perlindungan sepanjang hari daripada sinaran UV yang berbahaya

5. Krim pelindung matahari


Mengandungi bahan pelindung matahari yang mengawal penyerapan UV (SPF 15)
Memberi perlindungan harian daripada sinaran yang berbahaya dan merosakkan kulit
Mengandungi pelembap untuk mengawal kehilangan air
Boleh digunakan sebagai bedak asas / "foundation"

Krim 3 fungsi (pelembap, pelindung matahari dan asas mekap) untuk semua jenis kulit.
Gunakan pada waktu siang untuk melindungi kulit dari pancaran sinar UVA dan UVB yang membahayakan kulit terutama sekitar jam 10 pagi hingga 5 petang.
Tambahan pelembap dari susu kambing melindungi kulit dari kekeringan.


Kod: HR-STP

Harga: RM 70.50 (termasuk pos!!)



Aug 14, 2010

Salam Ramadhan dan sapu habuk. Cerita Jalan-jalan release tension.


Selamat Berpuasa kepada umat Islam seluruh dunia..

Sedar tak sedar, dah lebih sebulan ye saya tak mencoret di ruangan blog saya ini.. Jadi, ni nak sapu-sapu la sikit sawang-sawang yang labah-labah siapkan, habuk-habuk yang masuk ikut tingkap-tingkap blog ni.. Takde la banyak sangat, weekly, ade jugak jenguk-jenguk.. sambil-sambil ubah layout and design tu, ade la jgk sapu-sapu sikit..

Kekok la menaip dalam bahasa melayu ni.. PERTAMA, saya tak suka 'shortform' kan terlalu banyak bahasa kita ni, macam bahasa cakap.. Jadinya, tulisan saya akan jadi formal giler sampai korang boleh muntah kalau baca habis satu page! Cuba cek entry2 sebelum ni, tak rasa nak muntah ke? KEDUA, saya suka bercakap menggunakan dialek negeri Perak saya ni, nanti korang tak faham pulak..

Tapi takpe lah.. harap-harap saya berjaya taip dengan cara yang korang boleh faham, ok? Banyak sangat benda terjadi pada diri saya sejak akhir-akhir ni.. Bukan saya tak ada masa langsung nak buat entry baru, tapi kepala saya tak boleh fokus.. Alhamdulillah, awal bulan Ramadhan ini, saya dah kembali kepada diri saya, cuma perlu sedikit masa lagi untuk memperbaiki segala kerosakan yang terjadi atas kelemahan diri saya sendiri..

Saya mengaku, saya banyak buat silap, tapi apa boleh saya buat.. Saya tak ada kuasa untuk menentukan setiap arah tuju hidup saya.. Banyak hati yang perlu dijaga sehingga kadang-kadang saya terfikir, sampai bila saya akan jadi begini? Kenapa saya tak keras hati macam sesetengah orang lain yang bertegas memilih kehidupan yang diingini?

Tekanan demi tekanan yang datang tapi tak ada penyelesaian. Saya lebih suka memilih untuk mengalihkan tenaga tekanan itu kepada tenaga berjalan.. Bukan berjalan kaki ye tuan-tuan dan puan-puan.. Sebelum ini, saya akan pergi jalan-jalan ke shopping mall atau air terjun atau panjat bukit dll.. Tapi baru-baru ini, saya terasa seperti tempat-tempat itu dah jemu dengan kehadiran saya.. Jadi saya pun dengan nekad membawa diri ke Pulau Pinang, memandu seorang diri.. TAPI dengan izin mak dan abah saya jugak.. Sedikit tersentuh dengan sikap mereka yang memahami. Selama ini, saya fikir tak ada orang yang faham.. huhu..

Niat di hati nak berjalan-jalan ke Pulau Pinang aje, tapi Mak Uda saya yang dok kat Jitra tu pulak dapat tau, kena la pegi.. heheh.. tapi kalau dia tak panggil pun memang ada rasa nak terus ke sana pun.. 5 hari 4 malam saya habiskan masa di utara tanahair tu.. Terima kasih banyak-banyak kepada ayah saudara saya di Bayan Lepas kerana tumpangkan saya buat satu malam. Terima kasih jugak kepada Alin - pekerja di USM yang dedikasi ;P juga sepupu saya, Intan - sepupu yang sedang belajar di USM dan Nan - kawan yang bekerja di Intel Penang kerana sudi melayan saya sepanjang saya di Pulau Pinang.. Terima kasih Mak Uda sekeluarga di Jitra.. Sempat la jugak kami jalan-jalan ke rumah-rumah sepupu-sepupu lain di sana.. Awat la hangpa semua berkampung kat sana..


Pantai Jerejak


Di gerai Rojak Tonggek
(nak makan kena tonggek pasai takut kuah kena kat baju.. haru..)



Tunggu laksa..

Bilik Intan @ USM


Rumah kak Aja @ Taman Tunku Sarina, Bdr Darul Aman.. mai ja ada knuri.. makan~~

Jul 14, 2010

Tone down your body with ANEW Clinical Lift & Tuck Professional Body Perfector!!

Kod: AN-LT

Saiz = 100 ml

Harga Biasa = RM 65.00 - RM 79.90

Harga Diana Classic = RM 60.00 termasuk poslaju!

Jun 4, 2010

Roti Mata Kerbau!

Got this from the email (as usual.. :D)











Jom cuba!!

May 31, 2010

Tuhan lebih sayangkan Fir

*****************
Jumaat, 28/05/10
*****************
Subuh-subuh lagi kami sekeluarga sudah bertolak ke Shah Alam, seksyen 2. Esok, konvokesyen UiTM sesi ke-14 (pagi) dan ke-15 (petang). Mira, sesi ke-14. Tahniah Mira sebab dah grad diploma. Mira sekarang sedang melanjutkan pengajian Ijazah yang tinggal lagi 4 semester. Alhamdulillah. Aku berpuas hati dengan pencapaian dia setakat ini, bersesuaian dengan umurnya yang baru 19 tahun. Syukur. Tujuan ke sana awal sehari dari hari konvokesyen adalah kerana urusan pendaftaran dan pengambilan jubah serta raptai konvokesyen. Memang sibuk betul kawasan Dewan Seri Budiman hari itu.

Kami bercadang untuk menginap di rumah sewa Adib dan Khalis di Desa Vista, Sepang, lebih kurang 1 jam perjalanan dari Shah Alam. Setibanya kami di sana, kami berehat lebih kurang sejam dan kemudian keluar untuk window shop di Nilai 3 Wholesale yang cuma 15 minit dari Desa Vista. Malamnya, kami makan di Kompleks BBN. Di situ ramai orang, ada karaoke pentas dan pelbagai pilihan makanan seperti sate, roti canai dan masakan Thai. Kami memilih tempat di Restoran BBN dan memilih untuk makan masakan melayu dan siam sahaja. Humpphh.. Tak sedap. Bukan tak sedap yang biasa-biasa ni.. Memang tak sedap langsung! Kuah mi bandung tawar.. Nasi goreng kampung tak rasa apa.. Servis teruk! Order sate tak sampai2, rupanya dia dah bagi pada orang lain. Bila kita tanya balik, sate dah habis..

Sedang kami menikmati makan malam, tiba-tiba kami dikejutkan oleh satu berita buruk. Iqbal dapat call dari kawan-kawan di Teluk Intan tentang kepulangan seorang sahabat, Fir, ke rahmatullah lewat jam 9.45 malam akibat kemalangan. Lama jugak aku nak ingat pasal Fir. Recall2, baru terlintas di kepala aku, Fir kawan baik Iqbal yang selalu datang rumah especially hari raya, anak kepada cikgu yang merupakan kawan mak dan abah jugak. Innalillah.. Perginya seorang insan yang mulia pada pandangan aku. Seorang anak lelaki tunggal, abang sulung dan sahabat. Sesiapa yang mengenali Fir pasti akan menitikkan air mata menerima berita pemergiannya. Bukan meratap, tetapi mengenangkan kemuliaan hatinya sebagai anak, abang dan sahabat. Juga atas rasa belas terhadap keluarganya yang tinggal mengenangkan arwah adalah anak lelaki tunggal. Kini, tinggal lah adik perempuannya, Fatin, seorang.

***************
Sabtu, 29/05/10
***************
Seawal 5.30 pagi lagi kami sudah bangun. Tepat jam 6.15 pagi kami bertolak dari Desa Vista ke UiTM Shah Alam. Perjalanan konvokesyen selama 4 jam itu dirasakan sekejap. Selesai sesi bergambar, kami terus pulang ke Desa Vista kerana petang itu, kami berhasrat untuk kembali ke Nilai 3 untuk membeli barang-barang yang perlu selepas melihat-lihat malam tadi. Malam nya, kami makan di gerai yang terdapat di pasar borong Nilai 3 tersebut. Memang berbeza.. SEDAP! Umpph.. tapi masalah servis jugak sebab tak cukup pekerja kut.

***************
Ahad, 29/05/10
***************
Bangun pagi, kononnya nak balik Perak terus, tapi mak ada terlupa nak beli barang kat Nilai 3. So, kami singgah Nilai 3 dulu, then terus balik Perak. Sempat la singgah kedai 2PLY kat Sungai Besar sebab mak nak beli barang-barang untuk kek dan roti. Kami tiba di rumah lebih kurang jam 5 petang. Mak, abah dan Iqbal memang telah merancang untuk ke rumah Fir. Sebenarnya, masih banyak perkara yang belum terjawab tentang bagaimana kemalangan tersebut boleh berlaku. Menurut rakan-rakan yang menelefon Iqbal, Fir yang bermotosikal telah terlanggar pokok di tepi jalan kerana main tendang-tendang dengan kawan bermotosikal yang lain. Tetapi masih tidak jelas. Ramai yang menyuruh Iqbal cepat pulang ke Teluk Intan seolah-olah ada sesuatu yang mencurigakan.

To be continued...

May 17, 2010

[edited] Resepi Ais Krim Goreng.

Aduuhhh.. meleleh air liur baca email tadi.. Cara buat ais krim goreng! Rasa nak kongsi kat sini pulak.. Dulu saya belajar guna serbuk roti. Yang ini, guna roti terus! Lagi senang.. Yang nih la yang paling banyak kita jumpa jual kat tempat sejukbeku kat kedai-kedai tu.. jom2 kita tengok macamana buatnya..

[edit: gambar baru!]

letak aiskrim atas roti yg dah lembab


tekankan dengan acuan telur kuat2


jeng2 dah jadi bulatkan...


masuk dlm plastik simpan dlm freezer satu mlm


goreng atas minyak yg betol2 panas


dah goreng


dalam piring


curahkan susu cair ideal


dah kena belah tu...


aiskrim tetap sejuk kat dalam tu...


yummy2


SELAMAT MENCUBA!!

Adakah anda atau ahli keluarga anda mengalami tanda-tanda seperti dalam gambar?Anda mungkin KEKURANGAN VITAMIN C dalam...

Posted by Dyan2u Shaklee Vitamins Kulim Kedah on Sunday, November 29, 2015