Aug 14, 2010

Salam Ramadhan dan sapu habuk. Cerita Jalan-jalan release tension.


Selamat Berpuasa kepada umat Islam seluruh dunia..

Sedar tak sedar, dah lebih sebulan ye saya tak mencoret di ruangan blog saya ini.. Jadi, ni nak sapu-sapu la sikit sawang-sawang yang labah-labah siapkan, habuk-habuk yang masuk ikut tingkap-tingkap blog ni.. Takde la banyak sangat, weekly, ade jugak jenguk-jenguk.. sambil-sambil ubah layout and design tu, ade la jgk sapu-sapu sikit..

Kekok la menaip dalam bahasa melayu ni.. PERTAMA, saya tak suka 'shortform' kan terlalu banyak bahasa kita ni, macam bahasa cakap.. Jadinya, tulisan saya akan jadi formal giler sampai korang boleh muntah kalau baca habis satu page! Cuba cek entry2 sebelum ni, tak rasa nak muntah ke? KEDUA, saya suka bercakap menggunakan dialek negeri Perak saya ni, nanti korang tak faham pulak..

Tapi takpe lah.. harap-harap saya berjaya taip dengan cara yang korang boleh faham, ok? Banyak sangat benda terjadi pada diri saya sejak akhir-akhir ni.. Bukan saya tak ada masa langsung nak buat entry baru, tapi kepala saya tak boleh fokus.. Alhamdulillah, awal bulan Ramadhan ini, saya dah kembali kepada diri saya, cuma perlu sedikit masa lagi untuk memperbaiki segala kerosakan yang terjadi atas kelemahan diri saya sendiri..

Saya mengaku, saya banyak buat silap, tapi apa boleh saya buat.. Saya tak ada kuasa untuk menentukan setiap arah tuju hidup saya.. Banyak hati yang perlu dijaga sehingga kadang-kadang saya terfikir, sampai bila saya akan jadi begini? Kenapa saya tak keras hati macam sesetengah orang lain yang bertegas memilih kehidupan yang diingini?

Tekanan demi tekanan yang datang tapi tak ada penyelesaian. Saya lebih suka memilih untuk mengalihkan tenaga tekanan itu kepada tenaga berjalan.. Bukan berjalan kaki ye tuan-tuan dan puan-puan.. Sebelum ini, saya akan pergi jalan-jalan ke shopping mall atau air terjun atau panjat bukit dll.. Tapi baru-baru ini, saya terasa seperti tempat-tempat itu dah jemu dengan kehadiran saya.. Jadi saya pun dengan nekad membawa diri ke Pulau Pinang, memandu seorang diri.. TAPI dengan izin mak dan abah saya jugak.. Sedikit tersentuh dengan sikap mereka yang memahami. Selama ini, saya fikir tak ada orang yang faham.. huhu..

Niat di hati nak berjalan-jalan ke Pulau Pinang aje, tapi Mak Uda saya yang dok kat Jitra tu pulak dapat tau, kena la pegi.. heheh.. tapi kalau dia tak panggil pun memang ada rasa nak terus ke sana pun.. 5 hari 4 malam saya habiskan masa di utara tanahair tu.. Terima kasih banyak-banyak kepada ayah saudara saya di Bayan Lepas kerana tumpangkan saya buat satu malam. Terima kasih jugak kepada Alin - pekerja di USM yang dedikasi ;P juga sepupu saya, Intan - sepupu yang sedang belajar di USM dan Nan - kawan yang bekerja di Intel Penang kerana sudi melayan saya sepanjang saya di Pulau Pinang.. Terima kasih Mak Uda sekeluarga di Jitra.. Sempat la jugak kami jalan-jalan ke rumah-rumah sepupu-sepupu lain di sana.. Awat la hangpa semua berkampung kat sana..


Pantai Jerejak


Di gerai Rojak Tonggek
(nak makan kena tonggek pasai takut kuah kena kat baju.. haru..)



Tunggu laksa..

Bilik Intan @ USM


Rumah kak Aja @ Taman Tunku Sarina, Bdr Darul Aman.. mai ja ada knuri.. makan~~

Adakah anda atau ahli keluarga anda mengalami tanda-tanda seperti dalam gambar?Anda mungkin KEKURANGAN VITAMIN C dalam...

Posted by Dyan2u Shaklee Vitamins Kulim Kedah on Sunday, November 29, 2015