Jan 12, 2011

Tiada akhir, tiada mula..

Pengakhiran 2010 dan permulaan 2011 dapat kita rasai di kalangan blogger2 aktif yang menulis tentang 'recap' 2010 dan azam tahun baru 2011.. Tapi saya?? Saya sangat sibuk sampai tak ada masa nak jenguk pun blog-blog orang lain, inikan pula nak 'post new entries' sempena berakhirnya 2010 dan bermulanya 2011.

Apa yang saya sibuk sangat tu? Haih.. Orang nak kahwin, macam ini laa. Lagi ditambah pulak, semua benda nak buat sendiri, dari pelamin ke baju pengantin ke hantaran ke bunga telur.. Rasa-rasa saya, yang menggunakan perkhidmatan berbayar atau sewa cuma catering dan sewa khemah. Hari kenduri nanti insya Allah pengurusannya oleh otai2 kenduri kat taman perumahan saya ini lah.. Alhamdulillah, rukun tetangga kami masih lagi prihatin terhadap kera'ian2 yang dianjurkan jiran tetangga. Yang paling besar di kawasan ini, majlis perkahwinan lah. Apa lagi kan?? Kawasan perumahan saya memang dipenuhi cikgu-cikgu pencen je..

Baru-baru ada masalah sikit dengan 'bridal tailor' yang buat baju saya. Kurang disiplin sikit. Suruh saya datang Isnin, tapi tak siap cantum lagi baju nya. Siap masa saya sampai tu, dia tengah tengok TV dengan gembiranya. Memang la dia duduk kat mesin jahit dengan baju saya tu, tapi boleh tak fokus sikit?? Tengok laa TV lepas baju saya siap ke takpe jugak kan.. Boleh pulak dia cakap dia lupa nak SMS saya suruh datang petang.. Haih.. sabo aje laaa...

Mintak2 la lepas ni semua berjalan lancar. Kad dah siap. Baju je ada beberapa helai yang saya nak tambah jahitan manik.. Please pray for me k? :)

Minyak rambut Kelapa Dara


Saiz = 75 ml
Jenis 'Spray'

Bahan-bahan:
Minyak kelapa dara, Pewangi

Kod: MRKD

Harga: RM 15.00

Kebaikan minyak rambut kelapa dara:
  1. menghitamkan/mengekalkan kehitaman rambut
  2. menghaluskan rambut
  3. rambut lebih mudah diurus
  4. membantu memelihara kesegaran kulit kepala
  5. menjadikan rambut subur, sihat, lebat dan bersinar.

NONI BSY





Keajaiban buah Noni atau nama saintifiknya Morinda citrifolia (org kampung kata buah Mengkudu) kaya dgn pelbagai ramuan perubatan atau dikenali sebagai “Ratu Tumbuhan”,
NONI BSY BLACK HAIR MAGIC
DIPERBUAT DARI INTIPATI TUMBUHAN HERBA SEMULAJADI.
Ia mengandungi herba berkhasiat seperti Buah Noni ( Mengkudu), Ginseng asli, Ganoderma Lucidum yang memberikan nutrisi pada rambut dan kesihatan rambut yang maksimum. Dengan kombinasi pelbagai esen buah-buahan, amino acid, ZPT, collagen dan lain-lain menjadikan
Sangat berkesan untuk menukar rambut anda menjadi hitam berkilat.
Syampu ini adalah pilihan terbaik kerana :
•menghitamkan rambut dalam 10 minit !(tindakbalas daripada pati asli Noni)
•mengatasi kelemumur degil,
•mengatasi keguguran rambut
•menghilangkan gatal kulit kepala,
•memberi suplemen kepada akar rambut ,dan
•menumbuhkan rambut baru.
MEMPUNYAI SIJIL HALAL ANTARABANGSA DISAHKAN BEBAS DARI BAHAN MERBAHAYA OLEH BIOCHEM LABORATORIES SDN BHD
HARGA: RM 20.00 Sepeket
Pos percuma untuk belian 3 - 10 peket.

NONI BSY ENZIME

PENAWAR PENYAKIT DALAMAN DAN LUARAN
* BAHAN MENTAH (BUAH NONI ) DI AWET SELAMA 3 BULAN.
* MESIN ANTI-GRAVITI DIGUNAKAN UNTUK MENDAPATKAN ENZIM NONI
* DIPROSES KE MESIN HI-PRESSURE UTK MEMBUNUH KUMAN & BAKTERIA
* BOTOL ANTI UV DIGUNAKAN
* SEMUA PROSES DIJALANKAN 100% MENGGUNAKAN MESIN AUTOMASI
* MENDAPAT PENGIKTIFARAN DARI FDA , GMP , HALAL IFANCA DAN LAIN2
KHASIAT ENZIME NONI @ MENGKUDU (morinda citrifolia/Hawai sbg Noni) penawar penyakit…:
  • Merencat pertumbuhan sel-sel barah, mempunyai kesan analgesik (penahan sakit), antiseptik (membunuh kuman) dan menghalang pertumbuhan parasit serta kulat.
  • Seluruh bahagian pokok mengkudu dikatakan mempunyai nilaiperubatan yang tersendiri.
  • Biji mengkudu dipercayai boleh digunakan sebagai julap.
  • Daunnya dikatakan mujarab untuk merawat sakit kulit, mengurangkansakit dan radang kulit.
  • Pucuk mengkudu mempunyai bahan kimia yang amat berguna untukmenghalang proses penuaan.
  • Batang mengkudu pula boleh digunakan untuk mengurangkan tekanandarah
  • Ekstrak daripada buah mengkudu pula dipercayai boleh menyembuhkan sakit mata. meredakan kesakitanakibat bengkak, terseliuh, patah tulang, demam dan pelbagai lagi. mengubati sakit tekak serta penyakit mulut dan gusi.
  • Buah Mengkudu bertindak membersihkan usus terutamanyamenghindari perut dari parasit. Ia juga untukmengurang gangguansemasa kencing, diabetis, batuk, senggugut dan pendarahan.
  • Daunnya boleh digunakan untuk merawat wanita lepas bersalin.
  • Menghindari rasa letih.
  • Membantu sistem kesuburan lelaki dan wanita;
  • Menstabilkan tekanan darah dan aras kolestrol – otot jantung;
  • Menghilangkan ketagihan dadah dan rokok;
    Tekanan darah tinggi, senggugut, arthritis, ulser, kencing manis,kerosakan buah pinggang, pundi hempeduserta urat saraf;
  • Sistem Pernafasan – resdung, asthma, bronkitis, hingus meleleh, batuk, sakit tekak, batuk kering, kolera, dan bayi yang demamselsema;
  • Gangguan Penghadaman – perut kembung, ulcer, gastrik, ceret-beret, muntah-muntah, tidak hadam, buasir, keracunan makanan;
  • Mulut dan Tekak – radang tekak, sakit gusi dan sakit gigi;
  • Sakit Tulang dan Sendi – Terseliuh;
  • Gout;
  • Penyakit Kulit – bisul, luka, kurap, radang, ulser kulit;
  • Sakit Puan – senggugut, gangguan haid;
  • Menghilangkan Gatal – Celah Kelangkang, Pelipatan, Ulat Air dan Penyakit Kulit;
  • Mengurangkan Stress (Tekanan) – melenakan tidur;
  • Anti-Oxidant;
  • Meredakan kesakitan (analgesik);
  • Meningkatkan tenaga tubuh badan;
  • Memulihkan kesan umum penuaan (awet muda);

HARGA: RM 50.00 Sebotol


Peluang Perniagaan : PENGEDAR dan STOKIS amat diperlukan di KELANTAN, PAHANG, TERENGGANU, SELANGOR,KUALA LUMPUR ,NEGERI SEMBILAN, SABAH dan SARAWAK untuk memenuhi keperluan sub agent dan pelanggan di kawasan tersebut.


Adakah anda atau ahli keluarga anda mengalami tanda-tanda seperti dalam gambar?Anda mungkin KEKURANGAN VITAMIN C dalam...

Posted by Dyan2u Shaklee Vitamins Kulim Kedah on Sunday, November 29, 2015