Dec 1, 2015

Vitamin C dan simtom-simtom kekurangan.

Vitamin C antara kesukaan saya sejak kecil. Dulu macam-macam brand saya ambil, berperisa oren, strawberi pun.. sedap, budak mana la yang tak suka kan? Jom tengok gambar bawah ni.


Ada tak anda atau ahli keluarga anda yang mengalami masalah-masalah seperti dalam gambar?
Kalau ada, anda mungkin KEKURANGAN VITAMIN C dalam badan!!

Vitamin C adalah jenis vitamin yang larut air. Ia tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia. Seorang dewasa memerlukan 1000gm Vitamin C setiap hari. Vitamin C yang berlebihan pula akan keluar dari badan kita melalui urin. Kita digalakkan untuk mengambil Vitamin C dengan memakan buah-buahan yang kaya dengan sumber Vitamin C seperti buah oren dan betik.


Pengambilan vitamin C yang mencukupi oleh ibu sewaktu tempoh kehamilan dan penyusuan bayi secara eksklusif membantu menguatkan sistem imun bayi!

Tahu tak? Untuk nak dapatkan sehingga 1000gm Vitamin C sehari, kita kena makan 12 biji buah oren? Larat ke? Kalau mampu tak salah.. Atas kesedaran yang sama jugak lah, syarikat-syarikat farmaseutikal memghasilkan kapsul-kapsul vitamin C sebagai suplemen tambahan termasuklah Shaklee Corporation yang telah berusia 100 Tahun ni..

Sebiji kapsul Shaklee Sustained Release Vita-C mengandungi 553gm vitamin C yang dilepaskan ke dalam badan setiap jam selama 5 jam! Ini telah dibuktikan melalui ujian klinikal makmal.


Shaklee Sustained Release Vita-C ini sebenarnya salah satu "SUPER STAR PRODUCTS" Shaklee tau..

Fact: "The science of natural sustained release" vitamin C was first invented by Shaklee.

Kelebihan Vitamin C Shaklee ni;
  • Setiap tablet mengandungi 7.5 hidangan buah oren termasuk kulitnya (553mg) dan melepaskan 1.5 vitamin C drpd buah itu kpd badan kita setiap jam selama 5 jam! 
  • Kajian klinikal telah membuktikan bahawa 2 tablet vitamin C (dlm jarak 5 jam) mampu bertahan di dalam plasma darah selama 24 jam. 
  • Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavanoid (25% bioflavanoid, yg diekstrak drpd kulit buah) yg juga dipanggil Vitamin C Complex. Ia berupaya meningkatkan keberkesanan vitamin C dlm badan kita, mengurangkan inflamasi serta melawan jangkitan bakteria dan radikal bebas.
  • Manfaat Utama: Menghasilkan kolagen - menggalakkan pembentukan kolagen. Kolagen merupakan bahan binaan asas kpd otot, tisu, gusi, tulang dan ligamen. Oleh itu, ia boleh membaiki KEDUT-KEDUT dan mencegah OTOT-OTOT MENGGELEBER.

Ambil Vitamin C setiap hari utk KULIT YG LEBIH PUTIH, MELAMBATKAN PENUAAN dan MENGHINDAR PEMBENTUKAN PIGMEN !!

P/s: Untuk dapatkan sebotol atau lebih Sustained Release Vita-C anda, DM ig @dyanrazis atau WhatsApp 0196658599 atau PM di FB Page.

Best Regards,

WhatsApp 0196658599
FB Personal: Yanne Abu

Adakah anda atau ahli keluarga anda mengalami tanda-tanda seperti dalam gambar?Anda mungkin KEKURANGAN VITAMIN C dalam...

Posted by Dyan2u Shaklee Vitamins Kulim Kedah on Sunday, November 29, 2015